Internetová reklama
Význam marketingovej komunikácie pomocou internetu neustále narastá. Okrem tradičných formátov – internetových bannerov sa neustále vyvíjajú nové formy komunikácie (PPC, SEO, SEM,...).
V súčasnosti sú populárne reklamné systémy PPC (pay-per-click), kde zákazník platí iba za kliknutie na reklamu, čo je ekonomicky výhodnejšie. Navyše pomocou kľúčových slov môže svoju kampaň presnejšie zacieliť a tým dosiahnuť vyššiu efektivitu. Najznámejšie systémy sú Google AdWords a eTarget.
Netreba zabúdať ani na spracovanie odozvy po kliknutí na banner - vytvárame cieľové stránky (landing page) a vyhodnotenie kampaní.
Pomôcť môžeme aj s opačným prístupom, keď máte webové stránky so zaujímavým obsahom, a chceli by ste na nich zarábať. V tom prípade je možné umiestniť na stránky prvky reklamných sietí, ako je Google AdSense.
Pomocou optimalizácie stránok pre vyhľadávače (SEO) dosiahnete ľahšie vyhľadanie vašich stránok, vyššie umiestnenie odkazov na váš web vo vyhľadávačoch a tým aj vyššiu návštevnosť na vašom webe.
Príklady internetových bannerov
|